پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118753
کاهش قيمت خودرو منتفي است
تاریخ انتشار : 1393/06/12 09:24:56
نمایش : 1568
مديرعامل شرکت سايپا با اعلام اينکه کاهش بيشتر قيمت خودرو تا پايان سال به هيچ عنوان در دستور کار اين شرکت نيست، گفت: به شرط ثبات نرخ تورم قيمت خودرو را تا پايان سال تغيير نمي‌دهيم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سعيد مدني در حاشيه چهاردهمين نمايشگاه بين المللي خودرو و صنايع وابسته که در مشهد درحال برگزاري است، با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنيم مبني بر اينکه آيا سايپا قيمت محصولات خود را تا پايان سال کاهش خواهد داد يا خير، اظهار داشت: فعلا برنامه‌اي براي افزايش قيمت محصولات نداريم البته اين نکته را نيز تأکيد مي کنم که کاهش قيمت خودرو به هيچ عنوان در دستور کار اين شرکت نيست.

وي در پاسخ به سوال ديگر مبني براينکه اظهارات شما درباره عدم کاهش قيمت محصولات درحالي عنوان مي‌شود که نمايندگان مجلس تلاش زيادي برکاهش قيمت خودرو دارند آيا عليرغم درخواست نمايندگان کاهش قيمت رخ نخواهد داد؟ افزود: طبق قول و قرارهاي خودروسازان با شوراي رقابت بايد تورم بخشي در قيمت خودرو اجرا مي‌شد اما بنا به شرايط خاص گاها خودروسازان محصولات خود را زير نرخ تورم بخشي به فروش مي‌رساندند. حال اميدواريم مابقي هزينه‌هاي توليد خودرو افزايش پيدا نکرده و ما بتوانيم قيمت خودرو را ثابت نگه داريم.

مديرعامل شرکت سايپا اضافه کرد: دو درصد کاهش قيمت خودرو خيلي کمتر از نرخ تورم بخشي بانک مرکزي است که بايد شوراي رقابت براساس آن مجوز افزايش قيمت را به خودروسازان مي‌داد در واقع خودروسازان براي همراهي با مردم ايران و انجام يک سري از فعاليت‌ها کاهش قيمت برخي از محصولات پرتيراژ خود را لحاظ نموده اند.

وي در پاسخ به پرسش ديگري مبني براينکه آيا سايپا در زمان تحويل خودرو مبالغ اضافي دريافتي از مشتريان را براساس کاهش دو درصدي قيمت‌ها پرداخت خواهد نمود، گفت: در زمان تحويل خودرو مابقي پولهاي دريافتي از مردم براساس کاهش دو درصدي قيمت ها در دو محصول پرتيراژ پرداخت خواهد شد.

* قيمت تيبا نهايي شد/نرخ پايه ۲۶.۵ ميليون تومان

مدني در رابطه با قيمت نهايي تيبا۲ در شوراي رقابت نيز به ارائه توضيحاتي پرداخت و تصريح کرد: قيمت تيبا۲ با شوراي رقابت نهايي شده است و طبق نظر اين شورا در آينده اعلام خواهد شد.

وي با اشاره به اينکه قيمت پايه تيبا۲ ، ۲۶ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است، گفت: منتها در اين خودرو برخي از هزينه‌هاي جنبي متوجه خودروسازان نيست بلکه متعلق به هزينه‌هاي عوارض دولتي است که به محض اعلام شوراي رقابت و با احتساب هزينه‌هاي دولتي اعلام خواهد شد.

مديرعامل شرکت سايپا در رابطه با سرمايه گذاري شرکت چانگان در کشور و زمينه همکاري اين شرکت خودروساز چيني با سايپا نيز افزود: چانگان يکي از بزرگترين خودروسازان چيني است و در همين زمينه درصدديم با ارزيابي محصولات توليدي اين شرکت، با همکاري سايپا تنوع محصول را در سطح کشور افزايش دهيم.

*ساينا و ايلکاني ۱۰۰درصد ايراني است

وي در رابطه با خودروي ساينا که در چهاردهمين نمايشگاه بين المللي خودرو مشهد رونمايي شده است گفت: اين خودرو صد در صد ايراني است و اواخر امسال به توليد انبوه مي‌رسد. ايلکاني ديگر خودرو شرکت سايپا است که طرح آن صد در صد ايراني است و توسط مرکز تحقيقات طراحي شده است و طي يکي دو سال آينده در دستور کار توليد قرار خواهد گرفت.

مدني در ادامه گفت: خط توليد سراتو نيز آماده شده است و مشغول توليد آزمايشي اين خودرو هستيم به نحوي که در اواخر شهريورماه توليد انبوه اين خودرو آغاز مي‌شود. حتي قطعات مورد نياز توليد اين خودرو نيز وارد کشور شده اما هنوز قيمت نهايي آن مشخص نشده است.

وي در رابطه با توقف توليد پرايد و زمان عملياتي شدن خودروهاي جايگزين اين محصول در سطح بازار هم به ارائه توضيحاتي پرداخت و اظهار داشت: به تدريج پلتفورم ايکس ۲۰۰ که شامل محصولات تيبا، ساينا و تيبا۲ است جايگزين پرايد مي‌شود اما بايد قبول کنيم پرايد محصول پرتيراژي است و نمي‌توان به سرعت آن را با خودروي ديگري جايگزين کرد.

مديرعامل شرکت سايپا در خصوص زمان قطعي توقف توليد پرايد نيز افزود: ظرف سه سال آينده اميدواريم محصولات مذکور جانشين پرايد شود. در سال ۹۶ توليد پرايد را در سبد محصولات سايپا کم خواهيم کرد.

به اعتقاد مدني خودروهاي جايگزين پرايد تفاوت قيمتي چنداني با اين محصول نخواهند داشت البته اين شرکت در صدد است با کسب رضايت مشتريان خودروهاي جايگزين پرايد را با قيمت مناسبي به مشتريان ارائه نمايد.

وي در پاسخ به پرسش ديگر مبني براينکه شرکت سايپا براي توسعه محصولات خود و البته تنوع آنها تا چه ميزان به شرکاي بين المللي توجه مي‌کند، افزود: حدود ۷۰ درصد توليدات اين شرکت ملي است و ۲۵ درصد هم تحت عنوان برندهاي معروف همانند رنو، کيا و نيسان توليد مي‌شود در اين ميان تنها ۵ تا ۱۰ درصد از محصولات اين شرکت خودروهاي چيني هستند که در صدديم با همکاري با طرف چيني محصولات آنها را ارزيابي کنيم و در صورت رضايت سطح همکاري‌هاي خود را با آنها ارائه دهيم.

مديرعامل شرکت سايپا در رابطه با توافقات صورت گرفته با شرکت رنو نيز اظهار داشت: شرکت رنو منتظر است تا شرايط سياسي کشور در عرصه بين المللي به چه سمتي خواهد رفت اما علي رغم اين مسائل درحال مذاکره با طرف رنويي هستيم تا برخي مدل‌هاي خودرو همانند سندرو و ال ۹۰ را که درصد ساخت بالايي در داخل دارند را جداي از مسائل سياسي و با توافق با اين شرکت توليد نماييم.

وي با اشاره به اينکه توليد ال ۹۰ همچنان با همکاري رنو صورت خواهد گرفت گفت: توليد تندر ۹۰ و سندرو همچنان با همکاري با شرکت رنو ادامه خواهد داشت حتي در پروژه داستر هم در حال مذاکره با رنو هستيم.

مدني با تأکيد براينکه از سال گذشته تمام محصولات اين شرکت مجهز به ايربک است افزود: پرايد با دو ايربک توليد مي‌شود و حتي پرايد وانت هم ايربک دارد.

وي در رابطه با فعاليت کم رنگ اين شرکت در فروش نقدي ۲۰ درصد محصولات خود در هر ماه به ارائه توضيحاتي پرداخت و گفت: براساس تعهدات ۲۰ درصد از توليد محصولات خود را تحت عنوان فروش نقدي هرماه به بازار عرضه مي‌کنيم و حتي گزارشاتي نيز در اين رابطه به وزارت صنعت اعلام مي‌نماييم حال ممکن است در برخي از ماه‌ها اين ۲۰ درصد تا ۵ درصد پايين يا بالا شود و يا فروش نقدي شرکت يکي دو هفته به تأخير بيفتد اما در مجموع به تعهدات خود در هر ماه براي فروش نقدي درصدي از محصولات خود عمل خواهيم کرد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html